Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere Les oficines de registre de la Generalitat estaran interconnectades i constituiran el Registre Únic de la Generalitat

Les oficines de registre de la Generalitat estaran interconnectades i constituiran el Registre Únic de la Generalitat

El Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) publica hui el nou decret pel qual es regula l'atenció a la ciutadania, el registre d'entrada i eixida d'escrits i l'ordenació de les oficines de registre de la Generalitat.

El decret establix que les oficines de registre han d'estar interconnectades entre si, i constituir el sistema de Registre Únic de la Generalitat, que estarà compost pels registres presencials i l'electrònic.

El sistema garantirà la constància, en cada assentament que es faça, d'un número, data d'entrada i hora de la seua presentació, la identificació de la persona interessada i l'òrgan administratiu remitent, entre altres.

Així mateix, totes les anotacions de registre d'entrada i eixida d'escrites es faran en suport informàtic sobre un sistema d'informació únic per al conjunt d'òrgans, servicis i unitats que integren la Generalitat.

Este decret, en desplegament de la normativa estatal bàsica continguda en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, assenta les bases per a facilitar un únic registre de tota la Generalitat que possibilite una ràpida i fluida comunicació entre totes les oficines de registre.

Així mateix, també s'emmarca en el Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat (SIRCA 2), que inclou una línia d'actuació dirigida a millorar l'atenció a la ciutadania.

Atenció a la ciutadania

En este sentit, el decret regula l'atenció a la ciutadania, entenent com a tal el conjunt d'activitats i mitjans que es posen a la seua disposició per a facilitar l'exercici dels seus drets, el compliment de les seues obligacions i l'accés als servicis públics.

Per a això, s'establix que l'atenció a la ciutadania es farà seguint els principis de respecte, confidencialitat, proactivitat, proximitat, eficàcia i eficiència. L'atenció als ciutadans es durà a terme de forma integral, integrant distints canals d'atenció i fent ús dels avanços en noves tecnologies.

També es facilitarà la presentació de queixes i suggeriments en tots els canals d'atenció disponibles, els quals comptaran amb una carta de servicis que contindrà els compromisos de qualitat a què s'ajustarà la prestació del servici.

L'atenció al ciutadà es farà de forma presencial (en oficines PROP, en els registres administratius de la Generalitat i en oficines especialitzades) i no presencial (a través del servici 012, la Guia PROP electrònica i altres canals que proporcionen les tecnologies de la informació i comunicació).

Oficines PROP

El conjunt d'oficines PROP constituïx una xarxa d'atenció presencial, distribuïda geogràficament al llarg de la Comunitat Valenciana. Estes oficines podran ser pròpies de la Generalitat o mixtes (compartides per la Generalitat i una entitat local).

Cada oficina PROP comptarà amb un catàleg amb els servicis que presta i que seran almenys els següents: proporcionar informació sobre qualsevol tràmit o procediment que haja de realitzar-se davant de l'Administració, informar sobre les ofertes d'ocupació pública, subministrar impresos oficials i formularis, facilitar informació sobre les unitats administratives de la Generalitat, facilitar la presentació i registre de documents i enviar informació als ciutadans que ho sol·liciten sobre els procediments i convocatòries d'ocupació pública per correu electrònic, fax o correu postal de forma gratuïta.

Servici 012, Guia PROP i oficines de registre

El servici 012 centralitza el subministrament d'informació administrativa de la Generalitat i les seues entitats autònomes, vinculades o dependents, en un únic número de telèfon 012, a través d'un servici de consulta en línia (xat) o qualsevol altre mitjà que les tecnologies proporcionen.

D'altra banda, la Guia PROP electrònica publicada en el web de la Generalitat arreplega tota la informació administrativa que pot ser d'interés per als ciutadans, empreses i altres administracions públiques, i integra el catàleg de procediments administratius de la Generalitat i el seu sector públic.

Així mateix, cada departament de la Generalitat, així com cada entitat autònoma, disposarà d'una oficina de registre general. No obstant això, quan en una mateixa seu física coincidisquen diverses conselleries o delegacions territorials podran compartir l'oficina de registre.

Presentació d'escrits

El decret establix també que els escrits que els ciutadans dirigisquen als òrgans de la Generalitat es podran presentar en les oficines de registre al qual es dirigixen; en el registre de qualsevol altre òrgan administratiu de la Generalitat, Administració general de l'Estat, de l'Administració de les comunitats autònomes, de les diputacions, ajuntaments i consells insulars; en els ajuntaments dels municipis la població dels quals supere els 250.000 habitants i capitals de província amb més de 175.000 habitants; en les oficines de correu d'acord amb la seua normativa específica; en les representacions diplomàtiques, i de forma electrònica a través del registre electrònic de la Generalitat, entre altres.

Els assentaments s'anotaran respectant l'orde temporal de recepció o eixida dels escrits i indicaran, en tot cas, la data del dia de la recepció o eixida.

Així mateix, quan les normes reguladores d'un procediment requerisquen l'aportació de còpies compulsades o confrontades de documents originals, les oficines de registre faran la compulsa corresponent d'aquells documents originals que acompanyen els escrits i que els ciutadans els presenten.