Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere La Generalitat i l'Ajuntament col·laboren per a oferir servicis d'Administració electrònica a la Pobla de Vallbona

La Generalitat i l'Ajuntament col·laboren per a oferir servicis d'Administració electrònica a la Pobla de Vallbona

L'Ajuntament de la Pobla de Vallbona ha sol·licitat la col·laboració de la Generalitat per a oferir servicis d'Administració electrònica als seus ciutadans. Els servicis ja estan operatius a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació de Dades Segures (PAI) de la Generalitat.

La directora general de Tecnologies de la Informació, Sofia Bellés, s'ha reunit hui amb l'alcaldessa de la Pobla de Vallbona, Mª Carmen Contelles, per a coordinar les actuacions en matèria d'Administració electrònica en el municipi.

La directora general ha explicat que la PAI és "una ferramenta fonamental en la relació de les Administracions amb la ciutadania, plataforma a través de la qual els ajuntaments poden consultar dades directament, en compte de demanar novament una còpia del DNI o d'un títol acreditatiu si ja està en mans de l'Administració".

La Generalitat posa esta plataforma a la disposició de tots els ajuntaments de la Comunitat que ho sol·liciten, en compliment de la Llei 11/2007, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics.

"Les Administracions han de ser capaços d'obtindre la informació directament de les fonts que l'originen, com ara ajuntaments, Comunitats Autònomes, l'Estat, i tramitar els procediments intercanviant informació entre estes i els seus distints departaments", ha explicat Bellés.

Amb la PAI, "facilitem este intercanvi, ja que potenciem la interoperabilitat entre els diferents sistemes d'informació, per mitjà d'un entorn segur, de fàcil gestió i seguiment". Bellés ha indicat que "com més servicis afegim a la Plataforma tots els agents implicats, major valor afegit podrem oferir-li al ciutadà en el dia a dia".

Per a finalitzar, la directora general ha destacat els beneficis que té per al ciutadà l'avanç en la interoperabilitat entre les Administracions Públiques. "L'intercanvi segur de dades entre Administracions és la clau per a avançar de forma efectiva en la reducció de càrregues administratives, ja que evita que ciutadans i empreses hagen de presentar certificats o un altre tipus de documentació justificativa".

Així mateix, permet millorar la qualitat dels servicis públics, atés que contribuïx a completar la tramitació de manera totalment electrònica i eliminar esperes innecessàries als ciutadans.

Servicis per als ajuntaments

La Plataforma Autonòmica està disponible per a l'Administració General de l'Estat, les Entitats Locals i les Comunitats Autònomes. Per a tindre accés i poder fer ús de la PAI, les Entitats Locals de la Comunitat només han de sol·licitar l'adhesió a la Generalitat i seleccionar del catàleg existent els servicis electrònics que necessiten.

La Plataforma oferix servicis a través d'Internet i assegura l'autenticitat dels interlocutors en la comunicació telemàtica, per mitjà de la firma electrònica i la seua corresponent validació amb un certificat emés per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana).

El sol·licitant de qualsevol tràmit es dirigix a un interlocutor únic, una administració, que es comunica amb la resta per a consultar dades, amb el consentiment exprés del ciutadà i es garantix sempre el compliment de la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD).

Entre els servicis de verificació de dades de què poden fer ús els ajuntaments estan, per exemple, els de consulta de dades d'identitat, desocupació o residència, títols universitaris i no universitaris, cadastre, títol de família nombrosa i grau de dependència, entre altres.

Amb això, els terminis de les sol·licituds es reduïxen i, amb un únic tràmit, múltiples entitats poden fer ús de la mateixa informació. La PAI permet als ajuntaments, amb total seguretat, autenticar usuaris, firmar i segellar digitalment, donar autorització, transformar missatges a distints formats, registrar i auditar, entre altres.