Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere El Consell pren nota del Pla Estratègic d'Administració Electrònica 2014-2020

El Consell pren nota del Pla Estratègic d'Administració Electrònica 2014-2020

El Consell ha pres hui raó del Pla Estratègic d'Administració Electrònica 2014-2020, elaborat per la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per a avançar cap a una nova Administració valenciana més àgil, eficient, innovadora i pròxima als ciutadans.

El Pla, presentat l'11 de febrer passat pel conseller d'Hisenda i Administració Pública, Juan Carlos Moragues, s'ha elaborat en el context pressupostari i temporal de l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana i per a dur a terme totes les actuacions compta amb un pressupost de 174 milions d'euros, cofinançats per fons de la Unió Europea, per als set anys de duració.

Articulat al voltant de setze línies d'actuació i sis eixos enfocats als aspectes concrets del desenrotllament de l'Administració electrònica, el Pla oferix les ferramentes necessàries per a facilitar la gestió pública, oferir servicis públics digitals àgils i segurs i, d'esta manera, reduir les càrregues administratives per a ciutadans i empreses.

Este Pla enllaça amb la interoperabilitat entre administracions, com passa mitjançant la prestació de servicis a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació de Dades Segures de la Comunitat Valenciana (PAI), que permet l'intercanvi segur de dades entre administracions, i evita que els ciutadans i les empreses presenten documentació que ja conste en alguna Administració.

Així mateix, també va en la línia de la implantació de la facturació electrònica per als proveïdors de la Generalitat, de manera obligatòria des de l'1 de juliol de 2014, s'ha avançat quasi mig any a l'Estat, cosa que ha permés que s'hagen rebut més de 180.000 factures electròniques en la plataforma de la Generalitat, amb més de 2.500 proveïdors donats d'alta.

Cal recordar que, en l'actualitat, la seu electrònica de la Generalitat permet accedir a 1.167 servicis electrònics, amb un volum de més de 3.700.000 tramitacions durant l'any 2014. A més, de les més de 8,6 milions d'atencions que s'han fet a través dels servicis d'atenció al ciutadà 012, telefonia, etc., ja el 75 % de les atencions es resolen de manera electrònica.

D'altra banda, la plataforma de licitació electrònica de la Generalitat Ge-Compres permet fer tot el procés de licitació i contractació dels subministraments de la Central de Compres de la Generalitat.

Amb el Pla Estratègic d'Administració Electrònica 2014-2020, la Generalitat comptarà amb un instrument de coordinació i planificació per a consolidar de manera definitiva l'ús de les noves tecnologies al servici de l'Administració valenciana del segle XXI.