Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere El Consell aprova la contractació d'emergència del subministrament de 15.000 tauletes tàctils per a alumnat desfavorit i 1.500 portàtils per a teletreball

El Consell aprova la contractació d'emergència del subministrament de 15.000 tauletes tàctils per a alumnat desfavorit i 1.500 portàtils per a teletreball

El Consell aprova la contractació d'emergència del subministrament de 15.000 tauletes tàctils per a alumnat desfavorit i 1.500 portàtils per a teletreball

El Ple del Consell ha aprovat la contractació d'emergència del subministrament de 15.000 tauletes tàctils amb connectivitat per a alumnat amb menys recursos econòmics, 1.500 ordinadors portàtils per a empleades i empleats públics i 600 monitors per a fer videoconferències, així com el servei de manteniment de la infraestructura de maquinari de la Generalitat.

En concret, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic ha subscrit un contracte per al subministrament de 15.000 tauletes tàctils per a l'alumnat que no dispose de mitjans tecnològics necessaris per a tindre accés als continguts formatius, i ha ampliat el servei de les 14.000 adquirides en la primera fase, per un import total de 3.894.990 euros, IVA inclòs.

Aquestes 15.000 tauletes tàctils es posaran a la disposició dels centres educatius a fi que siguen distribuïdes entre l'alumnat amb més necessitats, per a garantir així la seua educació a distància durant el període en el qual persistisquen alteracions en l'activitat lectiva presencial el pròxim curs 2020-2021.

D'aquesta manera, la Generalitat es prepara davant d'una possible alteració del pla docent del pròxim curs, ateses les observacions que han fet tant el Ministeri d'Educació com els experts sanitaris.

El nou material tecnològic se suma a les 14.000 tauletes tàctils per a ús educatiu que la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic ha comprat fins ara per a garantir la docència en línia.

La Generalitat considera que, havent-se distribuït aquesta primera tanda de material informàtic entre l'alumnat i després de constatar-ne la utilitat, és necessari ampliar aquesta iniciativa a fi de cobrir les necessitats tecnològiques de l'alumnat més desfavorit i evitar l'accentuació de desigualtats en el procés d'aprenentatge i ensenyament.

1.500 portàtils per a teletreball

D'altra banda, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic també ha tramitat la contractació d'emergència del subministrament de 1.500 ordinadors portàtils i 600 monitors amb elements de videoconferència per a personal de l'Administració valenciana, a fi de garantir el compliment de les seues funcions mitjançant el teletreball.

L'import del contracte subscrit per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic ascendeix a 1.540.499 euros, IVA inclòs.

En els últims mesos, la Generalitat ha fomentat el teletreball dels seus empleats públics davant de la situació generada per la COVID-19, per a donar resposta així a la limitació de la mobilitat de les persones i garantir, al mateix temps, la continuïtat del funcionament de l'Administració valenciana.

Per tot això, la Generalitat ha estimat necessari adquirir 1.500 ordinadors portàtils, com a equipament tecnològic per al personal funcionari, així com 600 monitors amb elements de videoconferència per a facilitar les reunions de manera dispersa, seguint així les recomanacions de la desescalada.

Servei de manteniment

Finalment, el Ple del Consell ha tingut constància de la tramitació d'emergència i la contractació del servei de suport de la infraestructura de maquinari de la companyia HITACHI, per un import de 275.876 euros, IVA inclòs.

L'objectiu del servei contractat és el desenvolupament dels serveis de manteniment preventiu i correctiu, el subministrament d'equipament associat a aquest, així com les inspeccions periòdiques que s'exigeixen legalment. Aquesta instal·lació té una importància vital, ja que emmagatzema la informació que és responsabilitat de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), per la qual cosa és imprescindible obtindre un suport professional a què es puga acudir per a solucionar possibles incidències o avaries de la manera més eficient i ràpida possible.

Cal destacar que la DGTIC havia començat la tramitació del concurs públic per a la contractació d'aquest servei, que s'hagué d'ajornar per les mesures adoptades com a conseqüència de la COVID-19. No obstant això, hi ha elements de maquinari i programari d'aquesta infraestructura que requereixen un manteniment a partir de l'1 de juny de 2020, per la qual cosa es considera necessari continuar la tramitació pel procediment d'emergència.