Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere La Generalitat ofereix assessorament digital gratuït sobre sanitat i banca a majors de Carcaixent amb el taller ‘iai@ connectat’

La Generalitat ofereix assessorament digital gratuït sobre sanitat i banca a majors de Carcaixent amb el taller ‘iai@ connectat’

La Generalitat ofereix assessorament digital gratuït sobre sanitat i banca a majors de Carcaixent amb el taller ‘iai@ connectat’

La Generalitat ofereix assessorament digital gratuït sobre sanitat i banca a majors de Carcaixent amb el taller ‘iai@ connectat’
  • Les persones majors de 65 anys tenen accés a formació sobre ciberseguretat, aplicacions bancàries i ús de l’aplicació GVA+Salut
  • Arcadi España aposta per la valoració i la consideració “merescuda” de les persones majors per a afavorir el seu paper actiu i “ser integrades i no quedar arrere en la digitalització”
  • Miguel Mínguez destaca “la importància de les accions per a trencar la bretxa digital i la necessitat de fer accessibles a totes les generacions les noves eines que faciliten l’accés als serveis sanitaris”

​​​​​​​

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, junt amb el conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, han presentat aquest dimarts, al Centre de Promoció Econòmica de Carcaixent, el quart taller pilot iai@ connectat, la finalitat del qual és oferir assessorament a persones majors de 65 anys per a millorar-ne el coneixement i la formació en competències digitals.

Segons el titular de les finances valencianes, “la Generalitat fa un projecte pilot a Carcaixent per a facilitar a les persones majors aspectes fonamentals del seu dia a dia, com ara la relació amb les entitats bancàries o l’ús d’aplicacions relacionades amb la salut”.

“En aquest sentit, ja que la salut és un element fonamental per a tota la ciutadania, i especialment per a les persones majors —ha continuat el conseller—, en aquest taller s’ofereix formació sobre l’aplicació GVA+Salut”.

“En moments com l’actual, en el qual s’uneix la recuperació de la normalitat assistencial després de la pandèmia, amb les eventuals dificultats per a comunicar-se per a sol·licitar cita per a prescripció de medicaments o per a consulta mèdica, és molt útil relacionar-se amb els centres de salut o d’especialitats a través de mitjans digitals”, ha reflexionat Arcadi España, que ha insistit en la necessitat d’ajudar les persones majors “perquè descobrisquen que és fàcil i que ho poden fer autònomament”.

“A vegades la societat té en compte la gent gran en termes de costos però hem de pegar la volta a aquesta mirada per a valorar-los i que tinguen la consideració merescuda, ja que quan les persones majors reben el suport necessari són un pilar actiu; han de ser integrades i no quedar arrere en la digitalització”, ha asseverat el conseller.

GVA+Salut

Per la seua banda, el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, ha destacat “la importància de les accions dirigides a trencar la bretxa digital i la necessitat de continuar treballant per a fer accessible a totes les generacions l’ús de les noves eines que serveixen per a facilitar l’accés als serveis sanitaris, com ho és l’app GVA+Salut”.

Miguel Mínguez ha sostingut que GVA+Salut “recull informació no només d’atenció primària, sinó que permet consultar les cites pendents en atenció especialitzada. A més, l’usuari té registrada en el seu dispositiu informació sobre els tractaments vigents, pot fer el seguiment com a acompanyant d’un pacient durant les intervencions quirúrgiques o accedir a informació sobre els centres assistencials o la vacunació COVID, entre altres avantatges”.

“La tecnologia és un potent aliat per a eliminar barreres en l’accés als serveis sanitaris i hem d’aconseguir que tots ens puguem beneficiar dels avantatges que ens ofereix”, ha assenyalat el titular de Sanitat.

Un altre dels aspectes en els quals incideix la preparació facilitada per la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic és el relatiu a l’ús de les noves tecnologies aplicades a l’àmbit del sector bancari.

El responsable d’Hisenda ha indicat que el Govern Valencià “treballa per a reduir al màxim la bretxa digital, de manera que la relació que tenen amb els bancs, o veure com tenen els comptes o la pensió, no siga un problema afegit com a resultat de la disminució del nombre d’oficines bancàries o l’accés necessari a través d’Internet”.

“Es tracta que els i les nostres majors, gràcies a un augment de la familiarització i una millora en el coneixement de les noves tecnologies utilitzades pels bancs, puguen accedir als seus serveis d’una manera senzilla i no es confonguen o s’espanten quan els arribe un SMS o quan reben una trucada telefònica”, ha detallat Arcadi España.

Taller iai@ connectat

El taller iai@ connectat és una iniciativa dissenyada per a oferir tallers pràctics, consells útils i recomanacions a les persones majors de la Comunitat, perquè es puguen beneficiar dels avanços de l’era digital i realitzar les seues gestions i els tràmits bancaris, i amb l’Administració, amb confiança i de manera segura quan naveguen a través d’Internet.

Amb anterioritat, la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic ha organitzat aquests tallers pilot a les localitats de Bejís, a la província de Castelló; Burjassot, a València, i Orihuela a Alacant, i preveu estendre’ls a més localitats que ho sol·liciten.

Durant la jornada formativa, en la qual han participat al voltant de 30 persones majors de la localitat, s’han celebrat els tallers formatius Consells per a ser un/a iai@ connectat i La sanitat en el teu mòbil, amb el propòsit de poder conéixer el funcionament i els recursos que ofereix l’aplicació GVA+Salut.

En el primer, el personal voluntari ha oferit recomanacions sobre ciberseguretat i s’ha explicat a les persones majors els beneficis de relacionar-se amb l’Administració pública i amb la banca en línia a través de dispositius mòbils, ordinadors i tauletes.

També se’ls ha format sobre ciberseguretat i se’ls ha mostrat informació sobre les precaucions necessàries per a realitzar tràmits i gestions a través d’Internet de manera segura i evitar, d’aquesta manera, possibles estafes virtuals.

Així mateix, personal tècnic de la Conselleria de Sanitat ha oferit un segon taller en el qual se’ls ha explicat l’aplicació informàtica GVA+Salut i totes les opcions que planteja.

D’aquesta manera, es pretén que s’hi puguen familiaritzar i descarreguen l’aplicació en els seus dispositius mòbils per a així sol·licitar, anul·lar una cita o generar una alerta que els avise que és pròxima la visita amb el personal mèdic d’Atenció Primària i Especialitzada, revisar si hi ha un tractament vigent o consultar els centres de salut i els hospitals per si de cas s’hi hagueren de desplaçar.