Organismes

Portals

Unión Europea

Gestió i Seguiment

Gestió i Seguiment

La Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions gestiona el projecte PICA per al desenrotllament del nou sistema integral de control ambiental en la Comunitat Valenciana. El programa FEDER contribuïx en un 60 % al finançament del projecte, que perseguix implantar el cicle complet i la gestió integral de la qualitat ambiental en una única plataforma.

En coordinació amb la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, la DGTIC està desenrotllant una nova aplicació per a millorar i facilitar tant la gestió administrativa com l’ambiental. D’una banda, el nou sistema facilitarà i simplificarà les tasques administratives relacionades amb la tramitació d’autoritzacions, registres oficials i inspecció de les activitats i, per una altra, possibilitarà les tasques de control, supervisió i monitoratge de la qualitat ambiental, mitjançant la captura, enviament, emmagatzematge i processament de mesuraments de diferents contaminants existents en l’àmbit de la Comunitat.

La nova plataforma permetrà:

  • Abastar el cicle complet de la gestió ambiental de la Comunitat Valenciana.
  • Monitorar i controlar en temps real l’evolució de la qualitat ambiental i la situació de les instal·lacions.
  • Controlar i realitzar un seguiment de les emissions industrials i de les dades de les estacions de qualitat d’aire de la xarxa valenciana.
  • Gestionar en temps real milions de dades procedents de les ximeneres de les instal·lacions industrials i de la xarxa valenciana de vigilància de la qualitat de l’aire.
  • Garantir la implantació de la dada única com a principi d’actuació, convergint amb el projecte ÀNIMA de govern de la dada, en la línia del govern obert i transparent.

En resum, PICA facilitarà la vigilància activa en la Comunitat Valenciana per a avançar en el control dels indicadors mediambientals de prevenció, monitoratge i control integral de la contaminació. El sistema millorarà la captura i gestió de les dades, mitjançant l’ús de dispositius automàtics de mesura, i també la seua anàlisi per a afavorir i facilitar la presa de decisions. A més, garantirà la implantació de la dada única en tots els processos de qualitat ambiental, amb la qual cosa es podrà oferir més transparència amb dades obertes, de manera consistent, unificada i integral.

La operació finançada (expedient CNMY21/DGTIC/49) està inclosa en ‘L’objectiu polític OP1; prioritat 1.A: connectivitat digital de la GVA’ i, concretament, en el Programa de la Comunitat Valenciana FEDER període 2021-2027, en l’objectiu específic ‘OE1.2: aprofitament dels avantatges de la digitalització per als ciutadans, les empreses, les organitzacions d’investigació i les administracions’. L’operació consistix en els lots següents:

Lot

Descripció

Import total

Lot 1. Gestió ambiental

Possibilita les tasques de control, supervisió i monitoratge de la qualitat ambiental, mitjançant la captura, enviament, emmagatzematge i processament de mesuraments de diferents contaminants existents en la Comunitat Valenciana.

764.537,76 €

Lot 2. Gestió administrativa

Facilita i simplifica les tasques relacionades amb la tramitació d’autoritzacions, registres oficials i inspecció de les activitats.

1.424.024,80 €

Gestió i Seguiment FEDER - COMUN A TODOS

Normativa:

Convocatòries d'expressió d'interés FEDER 2021-2027:

 

Sol·licituds de finançament:

 

Fitxes-formularis CPSO OE1 - OE2 - OE4:

 

Llista d'Operacions seleccionades Programa CV FEDER 2021-2027

 

Mesures antifrau: