Durant més d'una dècada, la Generalitat ha vingut impulsant diverses iniciatives per a fomentar l'ús de les TIC i el desenvolupament de la societat digital, en el marc de la seua estratègia d'Administració electrònica.
Per a avançar en aqueix impuls, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) ha anat definint un marc regulador i un conjunt de plans en l'àmbit d'actuació de les TIC i l'Administració electrònica que han possibilitat aconseguir el grau de desenvolupament actual en la Generalitat.
D'una banda, la Generalitat va definir com a marc jurídic el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, en el Decret 220/2014 aprovat pel Consell el 12 de desembre de 2014. A més, resulten d'obligat compliment i formen part del marc regulador de l'Administració valenciana tant la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, de caràcter estatal i el Reglament comunitari del Parlament Europeu i del Consell de la UE, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior.
D'altra banda, a més de l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (ADCV), la Generalitat va aprovar el Pla Estratègic TIC de la Generalitat 2016-2020, que perseguia impulsar la transformació digital de la societat valenciana, promovent l'ús de tecnologies que agilitzaren el funcionament d'una Administració al servei de la ciutadania. Així mateix i amb caràcter específic, la DGTIC va posar en marxa el Pla de Transformació Digital de la Generalitat que, al seu torn, incloïa el Pla d'Administració Electrònica. Totes dues iniciatives han finalitzat i han servit per a donar l'impuls inicial necessari a la transformació de l'Administració i desenvolupar actuacions que han permés que, hui dia, la Generalitat compte amb nombrosos casos d'èxit en l'àmbit TIC i, més concretament, en matèria d'Administració electrònica.
Totes aquestes accions de planificació estratègica i normativa han permés al Consell superar dignament la situació excepcional derivada de la pandèmia de la COVID-19. No obstant això, una vegada esgotats els períodes de validesa tant de l'Agenda Digital com dels plans específics esmentats i davant els nous reptes als quals s'enfronta l'Administració, la Generalitat ha definit un nou pla amb la finalitat que servisca de marc general per a ordenar totes les accions que possibilitaran un clar avanç en la digitalització de la Generalitat en els pròxims anys i que estan permetent aprofundir en la transformació digital.
D'aquesta manera, el Pla Estratègic de Transformació Digital de l'Administració de la Generalitat, GEN Digital 2025, estableix les bases i marca les directrius per a fer un significatiu salt quantitatiu i qualitatiu en aquesta nova fase de la transformació digital, sense detriment que es mantindrà en permanent revisió per a adaptar-ho a noves prioritats i necessitats sorgides amb el pas del temps.
A continuació, es mostren els principals indicadors de transformació digital de l'Administració de la Generalitat: