Més de 100.000 persones s'han estalviat desplaçar-se a una finestreta després de disparar-se un 191% la presentació electrònica d'escrits a la Generalitat - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere Més de 100.000 persones s'han estalviat desplaçar-se a una finestreta després de disparar-se un 191% la presentació electrònica d'escrits a la Generalitat
Més de 100.000 persones s'han estalviat desplaçar-se a una finestreta després de disparar-se un 191% la presentació electrònica d'escrits a la Generalitat
Més de 100.000 persones s'han estalviat desplaçar-se a una finestreta després de disparar-se un 191% la presentació electrònica d'escrits a la Generalitat
El conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, ha assenyalat que "des del Consell estem impulsant de forma decidida l'administració electrònica i en menys d'un any ja hem començat a veure els primers resultats. Així, la presentació electrònica de sol·licituds ha crescut un 191% en la Generalitat, la qual cosa suposa que 100.000 persones s'han estalviat desplaçar-se a una finestreta des del passat mes d'abril".
A més, l'ús de la carpeta ciutadana, que des de gener és accessible des de mòbils i tauletes tàctils, ha augmentat prop d'un 80% en la Generalitat. La carpeta ciutadana permet consultar notificacions i participar en procediments. Per la seua banda, l'ús de la tramitació telemàtica ha augmentat un 30%, amb prop de 5 milions de tramitacions, i el dels pagaments on-line més d'un 57%, amb 5.000 pagaments realitzats.
"L'administració electrònica va ser de les àrees que més oblidades va tindre l'anterior Consell. Veient el retard que acumulàvem en esta matèria, vam posar en marxa un pla urgent de transformació digital a la Comunitat Valenciana que està donant ja els seus primers fruits", ha explicat Soler.
Segons el conseller, "ara estem recuperant el temps perdut. No podem deixar passar el tren de l'administració electrònica perquè d'ell depén la nostra competitivitat i la nostra capacitat de créixer en el futur. El paper de les tecnologies de la informació i les comunicacions serà crucial en el canvi de model econòmic i productiu".
Vicent Soler ha realitzat estes manifestacions durant la inauguració del seminari "Modernització Digital de les Administracions Públiques a la Comunitat Valenciana" organitzat per la Fundació Socinfo.
L'ús de la firma electrònica es multiplica per 175
Segons ha explicat el conseller durant la seua intervenció, des de la Generalitat s'està formant el personal de les conselleries en l'ús de la firma electrònica a través de cursos pràctics. Així, l'ús d'esta aplicació s'ha multiplicat ja per 175, passant d'una mitjana mensual de 400 firmes a més de 70.000.
A més, s'ha començat a implantar la ferramenta d'identificació Cl@ve perquè, tant ciutadania com empreses, puguen utilitzar la firma electrònica sense les limitacions que generen els certificats i targetes. Açò suposarà que es podrà firmar electrònicament des de dispositius mòbils, la qual cosa facilitarà l'ús dels serveis públics digitals.
"El nostre pròxim repte serà redissenyar els grans processos transversals que compartim totes les conselleries perquè siguen digitals i el més automatitzats possible. Per a això, analitzarem, primer, i homogeneïtzarem, després, la gestió dels grans procediments administratius de la Generalitat, com ara: contractació, registre electrònic, expedient sancionador, queixes, etc, perquè tots siguem més eficaços i efectius en els nostres processos i treball diari", ha assenyalat Vicent Soler.
El titular d'Hisenda també ha assenyalat que "estem impulsant el projecte de la nova Xarxa Única per a portar la banda ampla a les zones rurals i menys poblades de Comunitat, perquè sense una cosa tan bàsica com a Internet no podem reduir la bretxa digital, ni impulsar els serveis públics electrònics".
A més, ha afegit Soler, "estem treballant en col·laboració amb les entitats locals, les diputacions i l'Administració General de l'Estat perquè els serveis públics de l'administració valenciana compten amb un grau de modernització homogeni en tot el territori".
La Generalitat emet 530 certificats digitals per a facilitar la gestió de tràmits a les persones afectades per la DANA
Amb el certificat digital es gestiona la sol·licitud d’ajudes amb totes les administracions
La Generalitat emetrà de manera gratuïta els certificats digitals telemàtics per a facilitar les gestions als afectats per la DANA
El servici d’identificació per a poder obtindre el certificat sense necessitat de desplaçaments no tindrà cap cost per als ciutadans
El Consell autoriza un convenio con la UPV para financiar la Cátedra de Inteligencia Artificial aplicada a la Administración Pública
El convenio, dotado con un presupuesto de 60.000 euros, cubre la realización de estudios y actividades destinadas a potenciar la aplicación de la IA en los servicios públicos durante el ejercicio...