Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere La Generalitat crea l’òrgan interdepartamental que impulsarà la transformació digital i l’agilització de tràmits per a millorar els servicis públics

La Generalitat crea l’òrgan interdepartamental que impulsarà la transformació digital i l’agilització de tràmits per a millorar els servicis públics

La Generalitat crea l’òrgan interdepartamental que impulsarà la transformació digital i l’agilització de tràmits per a millorar els servicis públics

La Generalitat crea l’òrgan interdepartamental que impulsarà la transformació digital i l’agilització de tràmits per a millorar els servicis públics
  • El Consell aprova el decret per al foment de l’ocupació de persones amb discapacitat en centres especials d’ocupació, que articula ajudes per 52,6 milions d’euros
  • La Generalitat ha concedit ajudes de primera necessitat per un import global de 902.000 euros a 124 famílies afectades per l’incendi de Campanar
  • El Consell autoritza pagaments per obligacions contretes per l’anterior Govern sense cobertura contractual per import de 207,1 milions d’euros en matèria sanitària i de 7,8 milions d’euros en servicis socials

 

El Consell ha aprovat la creació de la Comissió Interdepartamental per a la Transformació Digital i Simplificació Administrativa en la Comunitat Valenciana, l’òrgan que s’encarregarà de coordinar les accions que desplegarà la Generalitat per a impulsar la transformació digital i la simplificació administrativa amb la finalitat de millorar la qualitat dels servicis públics.

La portaveu de l’executiu i consellera d’Hisenda, Ruth Merino, ha informat en la roda de premsa posterior al Ple del Consell dels detalls del decret que regula este nou òrgan, la creació del qual s’emmarca en el Pla Simplifica de la Generalitat 2024-2026, presentat este dilluns pel president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Esta comissió respon a la voluntat d’avançar en la simplificació, transformació digital i reducció de càrregues administratives i obeïx a la demanda social i empresarial d’agilitació i millora del funcionament de les administracions públiques.

El nou òrgan unifica les competències de dos comissions interdepartamentals (la de Modernització Tecnològica, Qualitat i Societat del Coneixement i la de Modernització de l’Administració Pública, que va ser creada per l’anterior Govern i no va arribar a posar-se en marxa) i s’encarregarà de millorar el coneixement dels procediments administratius i de la seua tramitació íntegrament electrònica. Així mateix, fomentarà l’anàlisi i agilitació d’estos processos i promourà la col·laboració i cooperació amb altres administracions i entitats públiques per a la racionalització dels recursos de tecnologies de la informació i comunicació.

Ajudes per a la inserció laboral de persones amb discapacitat

A més, el Consell ha aprovat el decret pel qual establixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb discapacitat a la Comunitat Valenciana.

L’import global màxim estimat d’estes ajudes ascendix a 52.640.000 d’euros. Totes les accions subvencionables han de fer-se en centres de treball que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana en l’exercici 2024.

Estes ajudes, dirigides als centres especials d’ocupació i enclavaments laborals, tenen com a finalitat el manteniment dels llocs ocupats per persones amb discapacitat, així com el suport a les empreses ordinàries que contracten persones amb discapacitat procedents d’enclavaments laborals.

Ajudes a persones afectades per l’incendi de Campanar

D’altra banda, el Consell ha analitzat un informe sobre les ajudes que concedix la Generalitat per a atendre de manera immediata els gastos de primera necessitat de les persones que van resultar afectades per l’incendi ocorregut al barri de Campanar València el passat 22 de febrer de 2024.

Per part del president de la Generalitat s’han dictat un total de 15 resolucions de concessió que han permés atorgar l’ajuda de primera necessitat a 124 famílies per un import global de 902.000 euros, segons ha precisat la portaveu de l’executiu valencià.

El procediment per a concedir estes ajudes es va iniciar el 28 de febrer i va finalitzar el passat 15 d’abril. Una vegada conclòs, en els pròxims dies es procedirà a publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació anonimitzada de les persones beneficiàries.

Rescabalaments per obligacions de l’anterior Govern

Així mateix, el Consell ha autoritzat rescabalaments en matèria de servicis socials per a fer front a obligacions contretes fora de contracte per l’anterior Govern que ascendixen a 7,8 milions d’euros i que se sumen als aprovats pel Consell en anteriors plens per import de 34 milions d’euros.

Igualment, el Consell ha procedit a aprovar pagaments de diferents servicis i subministraments prestats als diferents departaments de salut i centres de gestió adscrits a la Conselleria de Sanitat en l’anterior legislatura per import de 207,1 milions d’euros, que se sumen als aprovats pel Consell en les passades setmanes per import de 339,2 milions d’euros.

Es tracta de quantitats que, segons ha destacat Ruth Merino, obeïxen, en la majoria dels casos, a obligacions econòmiques generades durant els exercicis 2021, 2022 i 2023 i que reflectixen que l’actual Consell està “donant eixida al gran embós de factures en el calaix” deixades per l’anterior Govern.

Obres d’emergència al castell de Xàtiva

El Consell també ha ratificat la declaració d’emergència per a la realització d’obres de restauració en la muralla del castell de Xàtiva que suposaran una inversió de més de 240.000 euros i han sigut finançades amb fons Next Generation EU.

L’actuació, impulsada per la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, té com a objectiu restaurar els danys existents en dos trams de llenç en els quals s’han produït despreniments que posen el risc l’estabilitat de la muralla.