Ruth Merino ressalta que la formació és “l’avantatge estratègic que ens permetrà enfrontar-nos als desafiaments dels avanços tecnològics” - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere Ruth Merino ressalta que la formació és “l’avantatge estratègic que ens permetrà enfrontar-nos als desafiaments dels avanços tecnològics”
Ruth Merino ressalta que la formació és “l’avantatge estratègic que ens permetrà enfrontar-nos als desafiaments dels avanços tecnològics”
Ruth Merino ressalta que la formació és “l’avantatge estratègic que ens permetrà enfrontar-nos als desafiaments dels avanços tecnològics”

- La consellera d’Hisenda participa en una jornada presencial d’eFormació, la plataforma en línia de formació de la Generalitat per a la capacitació del personal públic i la ciutadania
- Les 43 entitats participants organitzen els seus plans formatius i oferixen cursos des dels 45 campus virtuals que allotja la plataforma, que des de 2001 ha registrat més de 705.000 usuaris
La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha assenyalat este divendres que la formació i la capacitació dels empleats públics i de la ciutadania en general “és l’avantatge estratègic que ens permetrà enfrontar-nos com a societat als desafiaments dels avanços tecnològics”.
Merino s’ha pronunciat en estos termes durant la inauguració de la jornada presencial organitzada per la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC). La trobada també ha comptat amb l’assistència del director general d’Ordenació Educativa i Política lingüística de la Conselleria d’Educació i les 43 organitzacions adherides a la plataforma en línia de formació de la Generalitat, eFormació. En la mateixa han participat 150 persones entre administradors i responsables de formació d’estes organitzacions.
Des de la seua posada en marxa fa 24 anys, este projecte permet a la Generalitat disposar d’una plataforma avançada de formació, gratuïta i accessible, que facilita la capacitació del personal empleat públic i de la ciutadania.
La plataforma inclou els recursos necessaris perquè les organitzacions que vullguen adherir-se puguen oferir formació en línia i presencial i organitzar els seus plans formatius des dels seus diferents campus virtuals.
La jornada amb els responsables dels diferents campus virtuals de la Generalitat va orientada a informar sobre les novetats del projecte, fomentar la implicació activa de les organitzacions i consolidar un espai de trobada per a l’intercanvi d’experiències, bones pràctiques i aprenentatges en matèria de formació.
Segons Merino, “resulta fonamental que entre tots conjuminem esforços i apostem per la col·laboració i la reutilització de recursos per a poder oferir formació de gran qualitat i adequada a les necessitats que ens trasllada la ciutadania i el personal empleat públic”.
“La nostra voluntat és que esta iniciativa servisca per a promoure les sinergies i optimitzar impulsos, tot això com una oportunitat per a tots de generar un important estalvi de temps i de recursos orientat a ampliar i millorar l’oferta formativa que posem a la disposició de la societat valenciana”, ha explicat.
La consellera ha destacat que eFormació “és un projecte tecnològic estratègic per a la Comunitat perquè resulta imprescindible invertir en formació per a fomentar l’eficiència i l’eficàcia de l’Administració i democratitzar el coneixement per a adaptar-nos, innovar i avançar, tant en l’àmbit personal com en el professional i col·lectiu”.
Iniciativa d’èxit en constant creixement
La plataforma va vore la llum en 2001 i s’ha convertit en un referent en la Generalitat, gràcies als 45 campus actius que gestionen les 43 organitzacions adherides.
Entre estes es troba Labora, l’Institut Valencià d’Administració Pública (IVAP), l’Escola Valenciana d’Estudis de la Salut (EVES), el Centre d’Entrenament Digital (CED), el Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV), l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), l’Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (Ivaspe), l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI) i la Xarxa de Centres de Turisme (CdT), entre altres.
Des del seu naixement, eFormació ha registrat més de 705.000 usuaris. Per a ells, s’han organitzat i realitzat més de 26.700 accions formatives, que han registrat més de 2,5 milions de matriculacions, de les quals s’ha emés més d’un milió de certificats. A més, ha començat a servir de plataforma per a la realització dels exàmens dels processos selectius de la Generalitat.
Actualment, el projecte es troba en una fase de creixement continu, després de cinc anys consecutius registrant xifres rècord de matriculacions anuals. L’any 2024 ha suposat el rècord absolut de matriculacions, accions formatives i usuaris únics de la plataforma i, en 2025, la plataforma inclou valors que equiparen en un sol mes tot el volum que es registrava l’any 2019.
En 2024, es van fer 3.126 accions formatives, en les quals es van registrar 297.705 matriculacions, el triple que fa només cinc anys i, en 2025 i sense haver acabat l’any, ja se n’han comptabilitzat 379.298, un 27 % més.
Formació més demandada
En els últims anys la formació més demandada és la corresponent a l’àmbit sanitari. En 2024, les accions formatives d’este àmbit van suposar el 39,22 % del total de les publicades en eFormació i les organitzacions de l’àmbit sanitari representaven el 27,90 % del total.
Concretament, en 2024 l’EVES va realitzar un total de 1.177 accions formatives i va registrar 141.094 matriculacions, que representen elles a soles el 47,26 % del total de matriculacions registrades en la plataforma en tot l’any. En 2025, ja han registrat 1.184 accions formatives i 224.579 matriculacions.
Així mateix, entre els campus més demandats es troba el de SAPS, corresponent al portal de formació gratuïta en línia dirigida a la ciutadania en general i que, actualment, és un dels campus amb més matriculacions anuals. En 2024, el campus de SAPS ha batut el rècord de matriculacions anuals, amb 21.065 en total, la qual cosa representa un increment del 23 % respecte de l’any anterior. El portal continua oferint un ampli ventall de formació en competències relacionades amb les TIC, el valencià, e-learning o seguretat informàtica.






