La nova aplicació GVA Autoservef permet a qualsevol ciutadà accedir en només un clic a ofertes d'ocupació i formació - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere La nova aplicació GVA Autoservef permet a qualsevol ciutadà accedir en només un clic a ofertes d'ocupació i formació
La nova aplicació GVA Autoservef permet a qualsevol ciutadà accedir en només un clic a ofertes d'ocupació i formació
La nova aplicació GVA Autoservef permet a qualsevol ciutadà accedir en només un clic a ofertes d'ocupació i formació
La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha presentat la nova aplicació mòbil del Servef que permet que qualsevol persona, visca on visca, puga accedir amb un sol clic als mateixos serveis que pot realitzar des d'AutoServef. L'acte ha sigut presidit pel conseller Rafa Climent i ha comptat amb la presència de l'equip directiu del Servef, dels agents socials i econòmics, d'ADLS i de les universitats valencianes.
Climent ha destacat durant la seua intervenció que "des d'ara, qualsevol persona, amb només un gest, podrà apuntar-se a una oferta d'ocupació, a un curs per a millorar la seua ocupabilitat o podrà renovar la seua inscripció en el Servef sense haver de desplaçar-se del seu lloc de residència".
"En l'Administració valenciana fem un pas més per a fer més accessible, més pròxima i més directa la comunicació amb els ciutadans", ha continuat el conseller, després de subratllar que "des de la Generalitat, continuem tirant murs i tendint ponts amb els ciutadans".
El responsable d'Ocupació ha detallat les dades que confirmen que la penetració del mòbil en la societat espanyola és "innegable i imparable". Així, segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE), el 96,4 % de llars a Espanya tenen almenys un telèfon intel·ligent. De la mateixa manera, l'estudi mostra que el 81,7 % dels dispositius que s'utilitzen per a entrar en internet són portàtils. A més, el 77,1 % d'internautes entra a la xarxa a través del mòbil, la qual cosa indica que aquesta opció està cobrant gran rellevància.
El conseller ha recordat que el Servef va ser el primer organisme públic d'Espanya a implantar una xarxa social tan estesa com el WhatsApp per a atendre els ciutadans de manera directa i resoldre els seus dubtes, "un servei pel qual va rebre el reconeixement de NovaGob".
Rafael Climent ha avançat que la Generalitat "continuarà treballant per a eliminar la burocràcia i fer l'administració més àgil i més pròxima perquè fer una administració més oberta, més eficient i més innovadora és també millorar la qualitat i el benestar dels ciutadans.
Respecte d'això ha indicat que "aquesta iniciativa és un pas més dins de l'estratègia de la Generalitat per a fer de l'Administració valenciana un servei públic més accessible, més útil i més sensible als nous modes d'interrelació en la societat".
Per la seua banda, el secretari autonòmic d'Ocupació, Enric Nomdedéu, ha dit que el Servef "continuarà avançant per a oferir un millor servei públic als ciutadans, més accessible i més directe".
L'App del Servef ha sigut desenvolupada per la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) i està disponible tant per a IOS com per a Android. Després d'identificar-se, l'usuari pot accedir als distints serveis que ofereix l'aplicació, com per exemple, renovar la demanda o la inscripció d'ocupació, sol·licitar cita prèvia per a ser atés en el corresponent centre Servef o consultar i registrar-se en les ofertes d'ocupació que interessen a l'usuari. A més, pot seleccionar-se la província en què es busca ocupació o fitar més la busca seleccionant per comarca. També permet seleccionar que mostre ofertes d'ocupació disponibles a nivell europeu, o no.
De la mateixa manera, permet definir més la busca d'ocupació a través d'uns quants filtres, seleccionar idiomes, carnets de conduir o inclús el tipus de jornada que es prefereix.
A més, l'aplicació permet accedir a l'oferta formativa que ofereix el Servef, localitzar un dels seus centres o accedir al buscador de cursos que permet buscar per municipi, per codi postal o per centre, entre altres opcions.
El Consell autoriza un convenio con la UPV para financiar la Cátedra de Inteligencia Artificial aplicada a la Administración Pública
El convenio, dotado con un presupuesto de 60.000 euros, cubre la realización de estudios y actividades destinadas a potenciar la aplicación de la IA en los servicios públicos durante el ejercicio...
Ruth Merino destaca l'aposta del Consell per les tecnologies més avançades i assegura que la Generalitat està a l'avantguarda en la digitalització de l'Administració
L'emissió de certificats digitals personals per part de la Generalitat creix en 2023 un 42 % respecte a 2022
La Generalitat emet més de 5.000 certificats de signatura electrònica per videoidentificació
Este mètode consistix en un procés de verificació on es confirma la identitat d’una persona amb total garantia, a través d’un videoenregistrament mitjançant l’ús d’intel·ligència artificial