La Generalitat llança una campanya per a conscienciar pares i mares sobre els riscos de compartir imatges i informació de menors en Internet - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere La Generalitat llança una campanya per a conscienciar pares i mares sobre els riscos de compartir imatges i informació de menors en Internet
La Generalitat llança una campanya per a conscienciar pares i mares sobre els riscos de compartir imatges i informació de menors en Internet
La Generalitat llança una campanya per a conscienciar pares i mares sobre els riscos de compartir imatges i informació de menors en Internet

- La campanya ‘La síndrome del sharenting: compartixes o exposes?’ difondrà recomanacions durant quinze dies en els canals oficials del Centre de Seguretat TIC i del portal especialitzat en conscienciació en ciberseguretat
- La iniciativa té com a objectius la protecció de la privacitat digital dels menors i el foment del consentiment i la reflexió prèvia a la publicació
La Conselleria d’Hisenda i Economia, a través del Centre de Seguretat de TIC de la Comunitat Valenciana (CSIRT-CV), inicia este dilluns una nova campanya de conscienciació sobre sharenting responsable amb l’objectiu d’ajudar les famílies a protegir la identitat digital dels menors quan compartixen continguts en xarxes socials.
El CSIRT-CV, centre dependent de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), oferirà una sèrie de recomanacions entre el 16 i el 30 de juny amb el lema ‘La síndrome del sharenting: compartixes o exposes?’ dirigides a la ciutadania a través dels seus perfils socials i del portal especialitzat en conscienciació en ciberseguretat.
El director general de TIC, Javier Balfagón, ha explicat que el sharenting és una pràctica bastant generalitzada que pot comportar riscos, ja que consistix en la publicació en xarxes socials i altres plataformes en Internet de fotos, vídeos i informació sobre menors per part de les mares, pares i altres cuidadors.
Segons els experts en ciberseguretat del CSIRT-CV, encara que puga paréixer una pràctica inofensiva, difondre la imatge de menors en internet implica greus riscos psicològics i físics, com l’ús malintencionat d’estos vídeos i imatges per part de terceres persones, la suplantació d’identitat, el grooming o ciberassetjament sexual i el ciberassetjament escolar, entre altres.
“Afortunadament -explica Balfagón- les famílies van sent cada vegada més conscients que la informació dels menors publicada en internet pot tindre conseqüències i implicacions emocionals o de privacitat a llarg termini i que, tenint en compte determinades consideracions, es poden previndre estes situacions de risc”.
No obstant això, ha afegit que la síndrome del sharenting “seguix present en la nostra societat i hi ha persones que davant el desig de compartir la seua vida familiar amb els seus afins tenen la necessitat constant de publicar informació dels seus fills en internet. Per això, i davant la normalització d’esta mena de pràctiques i la sobreexposició dels menors en xarxes, el centre especialitzat en ciberseguretat ha considerat necessari dissenyar una campanya per a fomentar la reflexió prèvia”.
Publicar amb responsabilitat
La campanya oferirà una guia amb deu recomanacions sobre sharenting responsable, amb la finalitat d’ajudar les famílies a reconéixer quan s’està exposant informació delicada i com protegir la identitat digital dels menors. L’objectiu és conscienciar sobre privacitat digital, promoure el consentiment infantil i fomentar la reflexió prèvia a la publicació.
El centre de ciberseguretat detallarà quins són els riscos que corren les famílies i els menors, en concret, amb la publicació de tota esta informació en xarxes. A més, oferirà exemples pràctics i alternatives responsables perquè mares i pares aprenguen com poden publicar imatges i vídeos en les xarxes reduint a la mínima expressió els riscos.