Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Enllaços

t'interessa

Actualitat

Ves enrere La Generalitat emet de forma electrònica els certificats de la renda dels empleats públics

La Generalitat emet de forma electrònica els certificats de la renda dels empleats públics

La Generalitat ha emés només de forma electrònica els certificats de retencions i ingressos a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) dels empleats i empleades públics de l'Administració valenciana per a realitzar la declaració de la renda 2013.

L'obtenció del certificat de retenciones i ingressos a compte de l'IRPF està regulat pel Decret 57/2013, de 3 de maig, del Consell, que obliga que este tràmit es realitze de forma electrònica.

La Generalitat suprimix així l'enviament de còpies en paper al domicili dels interessats, amb la qual cosa estalviarà més de 36.000€ cada any en concepte d'impressió, plegat, ensobrat i costos postals de prop de 90.000 certificats, a més d'agilitar el procés d'emissió.

L'expedició electrònica dels certificats de la renda està gestionada per la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i afecta tot el personal que està donat d'alta durant 2013 (totalment o parcialment) en l'Administració del Consell i d'algunes entitats autònomes, com el SERVEF i INVASSAT, així com el personal docent i de justícia adscrit a la Generalitat. Queda exclòs el personal sanitari, la nòmina del qual és gestionada per la Conselleria de Sanitat.

Aproximadament 15.000 empleats públics han descarregat ja els seus certificats després de rebre per mitjà de correu electrònic una circular explicativa sobre com accedir als documents i posar-se en marxa el servici el dia 4 d'abril.

Així, els certificats poden obtindre's en la pàgina web de la Generalitat amb l'adreça de correu electrònic i contrasenya del lloc de treball de l'interessat; el DNI electrònic o amb certificat digital de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ATCE).

El personal que ja no estiga en actiu i no dispose de DNI electrònic ni certificat digital podrà obtindre'l dirigint-se al centre en què va exercir el seu treball o informant-se en el telèfon 012.

L'expedició de certificats electrònics per via telemàtica s'engloba en les actuacions de la Generalitat per a implicar els empleats públics en l'administració electrònica i en la transformació cultural i organitzativa que exigix hui una Administració pública eficient.

novetats

El Consell autoriza un convenio con la UPV para financiar la Cátedra de Inteligencia Artificial aplicada a la Administración Pública

El convenio, dotado con un presupuesto de 60.000 euros, cubre la realización de estudios y actividades destinadas a potenciar la aplicación de la IA en los servicios públicos durante el ejercicio...

La Generalitat emet més de 5.000 certificats de signatura electrònica per videoidentificació

Este mètode consistix en un procés de verificació on es confirma la identitat d’una persona amb total garantia, a través d’un videoenregistrament mitjançant l’ús d’intel·ligència artificial