La Generalitat emet de forma electrònica els certificats de la renda dels empleats públics - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere La Generalitat emet de forma electrònica els certificats de la renda dels empleats públics
La Generalitat emet de forma electrònica els certificats de la renda dels empleats públics
La Generalitat ha emés només de forma electrònica els certificats de retencions i ingressos a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) dels empleats i empleades públics de l'Administració valenciana per a realitzar la declaració de la renda 2013.
L'obtenció del certificat de retenciones i ingressos a compte de l'IRPF està regulat pel Decret 57/2013, de 3 de maig, del Consell, que obliga que este tràmit es realitze de forma electrònica.
La Generalitat suprimix així l'enviament de còpies en paper al domicili dels interessats, amb la qual cosa estalviarà més de 36.000€ cada any en concepte d'impressió, plegat, ensobrat i costos postals de prop de 90.000 certificats, a més d'agilitar el procés d'emissió.
L'expedició electrònica dels certificats de la renda està gestionada per la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i afecta tot el personal que està donat d'alta durant 2013 (totalment o parcialment) en l'Administració del Consell i d'algunes entitats autònomes, com el SERVEF i INVASSAT, així com el personal docent i de justícia adscrit a la Generalitat. Queda exclòs el personal sanitari, la nòmina del qual és gestionada per la Conselleria de Sanitat.
Aproximadament 15.000 empleats públics han descarregat ja els seus certificats després de rebre per mitjà de correu electrònic una circular explicativa sobre com accedir als documents i posar-se en marxa el servici el dia 4 d'abril.
Així, els certificats poden obtindre's en la pàgina web de la Generalitat amb l'adreça de correu electrònic i contrasenya del lloc de treball de l'interessat; el DNI electrònic o amb certificat digital de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ATCE).
El personal que ja no estiga en actiu i no dispose de DNI electrònic ni certificat digital podrà obtindre'l dirigint-se al centre en què va exercir el seu treball o informant-se en el telèfon 012.
L'expedició de certificats electrònics per via telemàtica s'engloba en les actuacions de la Generalitat per a implicar els empleats públics en l'administració electrònica i en la transformació cultural i organitzativa que exigix hui una Administració pública eficient.
La DGTIC organitza la jornada ‘Les TIC dirigides per dones’ per a commemorar el Dia Internacional de la Dona
Un debat sobre el paper de la dona en l'entorn tecnològic de la Generalitat
Justícia obri dos oficines PROP a Benetússer i Algemesí per a facilitar als ciutadans la sol·licitud d’ajudes de la DANA i la targeta de transport

També oferixen servicis addicionals com l’emissió de certificats de firma electrònica de la Generalitat i el registre de la Cl@ve de l’Estat
Mazón: “Complim el compromís de posar en marxa el Canal Empresa, la finestreta única virtual per a una administració àgil i eficient”

Este canal simplifica i agilitza els tràmits burocràtics, permetent un accés més clar i directe a l’Administració, amb una atenció personalitzada gràcies a la incorporació d’intel·ligència artificial