La Generalitat col·labora amb l'Ajuntament de Torrevieja per a solucionar els problemes de recepció de la Televisió Digital Terrestre en el municipi - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere La Generalitat col·labora amb l'Ajuntament de Torrevieja per a solucionar els problemes de recepció de la Televisió Digital Terrestre en el municipi
La Generalitat col·labora amb l'Ajuntament de Torrevieja per a solucionar els problemes de recepció de la Televisió Digital Terrestre en el municipi
El director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, Vicente Aguiló, s'ha reunit amb l'alcalde de Torrevieja, José Manuel Dolón, per a oferir solucions als problemes de servei i recepció de la Televisió Digital Terrestre (TDT), després de les reclamacions presentades per les comunitats de veïns i el col·lectiu professional d'antenistes del municipi.
Durant la jornada, a la que també han assistit representants de l'operador de cobertura estatal Cellenex Telecom, s'ha presentat l'estat de situació que viu el municipi i les distintes actuacions empreses fins al moment per la Generalitat i l'operador per a millorar el servei de TDT.
El director general ha explicat que "la deficient recepció de la televisió digital que patixen els veïns de Torrevieja és un problema múltiple, que no tindrà una solució única. Per part de la Generalitat, s'ha posat a disposició l'equip tècnic d'enginyers de telecomunicacions, que ha treballat intensament en els últims mesos junt amb l'operador, per a diagnosticar adequadament el problema i buscar les millors solucions".
D'altra banda, "la cobertura de TDT a Espanya l'oferix Cellnex Telecom, a instàncies de les televisions, i encara que la Generalitat no és l'òrgan competent per a solucionar este cas, farem tot el que estiga en la nostra mà per a aconseguir una solució definitiva".
Aguiló ha destacat que "la Generalitat ha realitzat estudis de camp i mesuraments sobre el terreny en estos mesos, per a conéixer la qualitat real del senyal de televisió que es rep en les distintes zones afectades i, amb els resultats, anem a dirigir-nos al Govern de l'Estat i a les televisions".
El director general ha recordat que el servei de televisió és regulat per l'Estat i, actualment, consistix en un model liberalitzat, en el que els titulars de les llicències de comunicació televisiva són els que tenen l'obligació d'assegurar la cobertura poblacional.
"La coordinació entre administracions serà fonamental"
En este sentit, ha continuat, "les administracions autonòmiques i locals tan sols tenim un paper subsidiari. Per tant, la coordinació entre administracions serà fonamental, perquè anem a exigir-li a l'Estat i a les televisions que milloren el servei per a garantir l'adequada cobertura en la zona de Torrevieja d'un servei d'interés general com és la televisió digital".
Els assistents a la jornada, veïns i antenistes, s'han mostrat preocupats pel fet que l'estiu està a punt de començar i els problemes encara persistixen. Torrevieja viu un augment considerable de població en l'època estival, passant d'uns 80.000 a 300.000 habitants. I és, precisament, en esta època en què empitjora la recepció del servei de TDT, fonamentalment, en zones costaneres.
L'alcalde de Torrevieja José Manuel Dolón, ha agraït la seua assistència i ha assegurat que "des de fa molts anys estem intentant resoldre este problema, amb l'esforç de molts tècnics municipals, de l'empresa que gestiona els interessos del Ministeri d'Indústria en esta zona i el suport de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic".
Dolón ha expressat la necessitat que s'arribe a una solució per a poder atendre "les demandes i els drets dels ciutadans". En eixe sentit, ha demanat un esforç a tots els agents implicats i ha demanat que es duga a terme la inversió necessària perquè "les lleis es complisquen i el senyal de TDT arribe amb suficient nitidesa a Torrevieja i els usuaris puguen disposar d'eixe servei".
La DGTIC organitza la jornada ‘Les TIC dirigides per dones’ per a commemorar el Dia Internacional de la Dona
Un debat sobre el paper de la dona en l'entorn tecnològic de la Generalitat
Justícia obri dos oficines PROP a Benetússer i Algemesí per a facilitar als ciutadans la sol·licitud d’ajudes de la DANA i la targeta de transport

També oferixen servicis addicionals com l’emissió de certificats de firma electrònica de la Generalitat i el registre de la Cl@ve de l’Estat
Mazón: “Complim el compromís de posar en marxa el Canal Empresa, la finestreta única virtual per a una administració àgil i eficient”

Este canal simplifica i agilitza els tràmits burocràtics, permetent un accés més clar i directe a l’Administració, amb una atenció personalitzada gràcies a la incorporació d’intel·ligència artificial