La Generalitat aposta per la transformació digital de la gestió d’Infància i Adolescència començant pels punts de trobada familiar - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere La Generalitat aposta per la transformació digital de la gestió d’Infància i Adolescència començant pels punts de trobada familiar
La Generalitat aposta per la transformació digital de la gestió d’Infància i Adolescència començant pels punts de trobada familiar
La Generalitat aposta per la transformació digital de la gestió d’Infància i Adolescència començant pels Punts de Trobada Familiar

- La nova aplicació informàtica XXIA ajudarà a gestionar tota la informació de la Direcció General d’Infància i Adolescència
- L’aplicació comença a marxar amb el mòdul que permetrà la transformació digital dels punts de trobada familiar
La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), ha posat en marxa una nova aplicació informàtica per a la transformació digital de la gestió administrativa d’Infància i Adolescència, començant per la gestió electrònica dels Punts de Trobada Familiar.
La nova aplicació informàtica XXIA (xiquets, xiquetes i adolescents) té la finalitat de transformar la gestió de tota la informació que administra la Direcció General d’Infància i Adolescència, relativa als serveis d’infància i adolescència, adopcions, emancipació, serveis judicials, etc. L’objectiu és digitalitzar els processos i millorar la gestió de les dades per a obtindre valor afegit i augmentar la qualitat dels serveis a la ciutadania.
En el marc d’aquesta iniciativa, la DGTIC, adscrita a la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, ha posat en marxa un primer mòdul específic per a la gestió de les dades associades a la xarxa de punts de trobada familiar (PTF), el servei que facilita que els xiquets, les xiquetes i els adolescents puguen mantindre relacions amb els seus familiars, o persones pròximes, durant els processos i les situacions de separació, divorci, protecció d’infància i adolescència o altres supòsits d’interrupció de la convivència familiar.
En aquest sentit, el responsable de les TIC, José Manuel García Duarte, ha explicat que “el que s’està desenvolupant és una aplicació que permetrà la transformació digital de tot el servei que presta Igualtat en matèria d’infància i adolescència, començant pels punts de trobada. Per a fer-ho, s’ha treballat estretament amb el personal empleat públic de la Direcció General i les territorials, com a usuaris i usuàries de l’aplicació, perquè puguen disposar de les dades essencials dels PTF en un suport informàtic unificat”.
Segons García Duarte, “fins ara tota la gestió dels PTF es realitzava de forma quasi manual, amb bases de dades aïllades en Excel, que impedien creuar les dades dels expedients que gestionava cada direcció territorial, o obtindre’n valor. A més, amb la gestió centralitzada i digitalitzada ens podrem assegurar que reduïm al mínim les possibilitats que es produïsquen pèrdues d’informació fonamental”.
A partir d’ara, les direccions territorials d’Infància i Adolescència d’Alacant, Castelló i València podran gestionar des de l’aplicació informàtica XXIA tots els expedients dels punts de trobada familiar de manera més àgil i eficient, a més de centralitzar la gestió de tota la documentació complementària i generar de manera unificada consultes i llistats sobre els PTF.
Per la seua banda, la directora general d’Infància i Adolescència, Rosa Molero, ha assenyalat que, “en aquesta primera fase, s’ha començat per treballar amb la informació de les direccions territorials i s’han traslladat a l’aplicació els més de 1.600 expedients que gestionen en l’actualitat. En fases posteriors, s’inclouran també tots els punts de trobada familiar perquè aquests mateixos puguen completar els expedients com a usuaris de l’aplicació”.
Segons Molero, “això redundarà en una millora de la qualitat del servei que oferim a les famílies i, especialment, als xiquets, xiquetes i adolescents amb els quals treballem en els punts de trobada”.
La DGTIC organitza la jornada ‘Les TIC dirigides per dones’ per a commemorar el Dia Internacional de la Dona
Un debat sobre el paper de la dona en l'entorn tecnològic de la Generalitat
Justícia obri dos oficines PROP a Benetússer i Algemesí per a facilitar als ciutadans la sol·licitud d’ajudes de la DANA i la targeta de transport

També oferixen servicis addicionals com l’emissió de certificats de firma electrònica de la Generalitat i el registre de la Cl@ve de l’Estat
Mazón: “Complim el compromís de posar en marxa el Canal Empresa, la finestreta única virtual per a una administració àgil i eficient”

Este canal simplifica i agilitza els tràmits burocràtics, permetent un accés més clar i directe a l’Administració, amb una atenció personalitzada gràcies a la incorporació d’intel·ligència artificial