GVA Cloud, el núvol privat de la Generalitat, premiat com a millor solució d’administració electrònica a la Comunitat - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere GVA Cloud, el núvol privat de la Generalitat, premiat com a millor solució d’administració electrònica a la Comunitat
GVA Cloud, el núvol privat de la Generalitat, premiat com a millor solució d’administració electrònica a la Comunitat
La directora general de Tecnologies de la Informació, Sofia Bellés, ha recollit el premi Societat de la Informació Comunitat Valenciana 2014 a la millor solució d'Administració electrònica pel projecte GVA Cloud. Bellés va agrair el reconeixement al treball de la Direcció General de Tecnologies de la Informació (DGTI) i, en especial, a la seua iniciativa de núvol privat corporatiu.
Bellés ha inaugurat la jornada Societat de la Informació a la Comunitat Valenciana, organitzada per la Fundació SocInfo (Societat de la Informació), qui ha volgut reconéixer amb estos premis l'esforç i el treball de les Administracions Públiques de la Comunitat en el desenrotllament de la societat digital.
"GVA Cloud ha sigut considerada la millor solució d'Administració electrònica de la Comunitat, cosa que ens ompli d'orgull i ens impulsa a continuar treballant per a finalitzar la implementació d'un projecte que va començar el 2013 i que fins al 2015 requerirà un gran esforç i inversió", ha explicat Bellés.
"Només en infraestructures la inversió és de 9,4 milions d'euros, quantitat que puja a 36 milions amb la inversió per a la consolidació de les aplicacions informàtiques de la Generalitat", ha continuat.
La Generalitat ha apostat per les tecnologies d'informàtica en núvol (cloud computing) i encapçala la llista d'Administracions autonòmiques que aposta per esta solució. Segons Bellés, "GVA Cloud és un projecte de gran complexitat que oferirà a la ciutadania grans avantatges, ja que millorarà els sistemes d'informació de les conselleries i, per consegüent, la qualitat dels seus servicis públics".
Finançat al 80 per cent per la Comissió Europea a través del Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER), el núvol corporatiu millorarà la interoperabilitat, seguretat i fiabilitat dels sistemes d'informació de la Generalitat, garantint la continuïtat dels servicis fins i tot durant el trasllat de les conselleries a la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre (CA90).
La infraestructura informàtica de les conselleries s'està traslladant i centralitzant al Centre de Processament de Dades de la CA90, que disposa de les tecnologies més avançades en informàtica en núvol.
Centralització i estratègia en TIC
Durant la seua intervenció, la directora general va fer balanç del procés de centralització de competències i recursos de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) que la Direcció General ha dut a terme des de la seua creació el 2011.
"La nostra tasca en els últims tres anys s'ha concentrat a centralitzar la gestió i consolidar els actius TIC de la Generalitat. En el marc de l'Estratègia TIC 2011-2015, continuarem treballant per a eliminar solucions redundants i trobar sinergies entre projectes, millorant alhora la qualitat dels sistemes d'informació de la Generalitat", ha afegit.
Bellés ha destacat com a exemple el projecte DESIG (Desenrotllament i Suport de les Aplicacions i Sistemes d'Informació de la Generalitat), amb el qual es contractarà de forma centralitzada el desenrotllament i l'evolució de qualsevol aplicació i sistema d'informació que gestiona la DGTI per a totes les conselleries, llevat de Sanitat.
Així mateix, ha ressaltat alguns projectes estratègics en Administració electrònica, educació i justícia. Entre estos, l'elaboració de la proposta de decret per a impulsar l'Administració electrònica a la Comunitat i avançar en l'eliminació del paper en l'activitat administrativa, que estarà obert a consulta pública fins al pròxim 17 de març de 2014.
També va fer insistència en el projecte ITACA, que acaba de completar-ne la implantació en tots els centres educatius de secundària de la Comunitat. Amb ITACA, la Generalitat es convertix en un referent nacional en la gestió integral del sistema educatiu, des del punt de vista acadèmic i administratiu.
La directora general ha anunciat la posada en marxa d'un nou sistema d'informació per a la gestió d'expedients processals. Este nou sistema complirà la Llei 18/2011, que garantix el dret dels ciutadans a relacionar-se amb l'Administració de justícia utilitzant mitjans electrònics i a conéixer l'estat de tramitació dels seus expedients. A més, caldrà garantir la interoperabilitat del sistema abans del 2015 i oferir el 2016 el tràmit electrònic per als procediments en oficines judicials.
Agenda Digital de la Comunitat Valenciana
Finalment, la directora general va recordar que en les pròximes setmanes s'espera que el Consell aprove l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana (ADCV). L'ADCV constituïx l'estratègia de la Generalitat per a potenciar el paper de les TIC com a motor del creixement i l'ocupació a la Comunitat.
El text és fruit d'una estratègia coordinada de Govern, elaborada en col·laboració amb totes les conselleries i amb les aportacions obtingudes durant el procés de consulta pública, en el qual van participar 84 organitzacions que van remetre 133 propostes.
L'Agenda Digital suposarà una inversió que supera els 630 milions d'euros a la Comunitat Valenciana fins al 2020, cofinançada per la Unió Europea. La inversió serà distribuïda entre els programes pressupostaris de les conselleries, per a desenrotllar plans i projectes específics.
Fotos
La DGTIC organitza la jornada ‘Les TIC dirigides per dones’ per a commemorar el Dia Internacional de la Dona
Un debat sobre el paper de la dona en l'entorn tecnològic de la Generalitat
Justícia obri dos oficines PROP a Benetússer i Algemesí per a facilitar als ciutadans la sol·licitud d’ajudes de la DANA i la targeta de transport

També oferixen servicis addicionals com l’emissió de certificats de firma electrònica de la Generalitat i el registre de la Cl@ve de l’Estat
Mazón: “Complim el compromís de posar en marxa el Canal Empresa, la finestreta única virtual per a una administració àgil i eficient”

Este canal simplifica i agilitza els tràmits burocràtics, permetent un accés més clar i directe a l’Administració, amb una atenció personalitzada gràcies a la incorporació d’intel·ligència artificial