En només 10 dies s'han donat d'alta en Ge-factura 760 proveïdors i han remés factures electròniques 230 - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere En només 10 dies s'han donat d'alta en Ge-factura 760 proveïdors i han remés factures electròniques 230
En només 10 dies s'han donat d'alta en Ge-factura 760 proveïdors i han remés factures electròniques 230
En només deu dies s'han donat d'alta en Ge-factura 760 proveïdors de la Generalitat i altres ens adherits a este sistema, i han remés factures electròniques un total de 230.
Així es desprén de les dades del Balanç dels primers dies de vigència de la plataforma electrònica de facturació de la Generalitat que ha presentat el conseller d'Hisenda i Administració Pública, Juan Carlos Moragues, en la reunió del Ple del Consell. Cal recordar que a la Comunitat Valenciana és obligatori facturar en format electrònic des del passat dia 1 de juliol, avançant-se així a la normativa estatal que fixa per al pròxim 15 de gener de 2015 l'obligatorietat de facturar en format electrònic.
Entre les dades més rellevants cal destacar els importants estalvis i beneficis que, tant per a l'administració valenciana com per a les empreses, generarà este sistema. Així, s'ha estimat que en termes econòmics, Ge-factura permetrà uns estalvis per a la Generalitat de 500.000 euros anuals en la seua fase inicial, quantitat que podran pràcticament triplicar-se més avant.
A més, amb la implantació d'este sistema l'administració aconseguix un major control comptable de les factures i els gastos públics, permetent a més la possibilitat d'efectuar un seguiment rigorós dels períodes de pagaments, als efectes de complir amb la limitació fixada per la normativa antimorositat. A més, Ge-factura és una ferramenta que reforça la lluita contra el frau, ja que la informació del registre comptable pot ser remesa a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària per a assegurar el compliment de les obligacions tributàries.
Des del punt de vista dels proveïdors cal tindre en compte que amb la implantació de la facturació electrònica estos s'estalviaran importants gastos de desplaçament, gestories i tràmits, i poden beneficiar-se de la reducció dels terminis de tramitació de les factures. A més, els proveïdors guanyen en seguretat jurídica, ja que poden tindre constància immediata de la data de presentació i anotació de la seua factura en el registre, així com fer un seguiment del procés que està portant la seua factura, amb la qual cosa podran organitzar millor la seua tresoreria i al seu torn, els seus pagaments.
Així mateix, és important destacar que la implantació del sistema de facturació electrònica denota una especial sensibilitat amb el medi ambient.
Campanya de difusió
De cara a l'entrada en vigor de l'obligatorietat de facturar en format electrònic, des de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, s'ha realitzat una campanya d'informació entre els proveïdors de la Generalitat i la ciutadania en general, a fi de donar la major difusió a este canvi normatiu.
Així, s'ha realitzat una publitramesa informativa a més de 5.000 proveïdors de la Generalitat i altres ens adherits a esta plataforma, i s'ha col·locat en les web de GVA i la resta de conselleries botons informatius i bàners des dels que es pot accedir a tota la informació d'utilitat sobre l'ús d'esta plataforma.
A més, cal destacar que des del telèfon d'informació de la Generalitat 012 s'està informant d'esta nova mesura i per a això s'ha impartit formació específica als professionals d'este sistema.
La DGTIC organitza la jornada ‘Les TIC dirigides per dones’ per a commemorar el Dia Internacional de la Dona
Un debat sobre el paper de la dona en l'entorn tecnològic de la Generalitat
Justícia obri dos oficines PROP a Benetússer i Algemesí per a facilitar als ciutadans la sol·licitud d’ajudes de la DANA i la targeta de transport

També oferixen servicis addicionals com l’emissió de certificats de firma electrònica de la Generalitat i el registre de la Cl@ve de l’Estat
Mazón: “Complim el compromís de posar en marxa el Canal Empresa, la finestreta única virtual per a una administració àgil i eficient”

Este canal simplifica i agilitza els tràmits burocràtics, permetent un accés més clar i directe a l’Administració, amb una atenció personalitzada gràcies a la incorporació d’intel·ligència artificial