El Consell declara d’emergència la contractació del subministrament d’equipament d’ordinadors per a personal públic a conseqüència de la DANA - Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Ves enrere El Consell declara d’emergència la contractació del subministrament d’equipament d’ordinadors per a personal públic a conseqüència de la DANA
El Consell declara d’emergència la contractació del subministrament d’equipament d’ordinadors per a personal públic a conseqüència de la DANA
El Consell declara d’emergència la contractació del subministrament d’equipament d’ordinadors per a personal públic a conseqüència de la DANA
- L’equipament està destinat a reemplaçar unitats que es van perdre en la riuada en oficines públiques de la Generalitat
- El contracte ha sigut adjudicat per un import de 2,5 milions d’euros i té un termini d’execució de quatre mesos
El Consell ha pres raó de la declaració d’emergència per a la contractació i adjudicació, per part de la Conselleria d’Hisenda i Economia, del subministrament d’equipament d’ordinadors portàtils i de sobretaula en l’àmbit de l’Administració del Consell per a la substitució d’unitats que es van danyar a conseqüència de la DANA.
El contracte ha sigut adjudicat a Idiomund SL, per un import total de 2.540.576,50 euros (IVA inclòs) i té un termini d’execució de quatre mesos.
En concret, la Conselleria d’Hisenda i Economia ha tramitat d’emergència l’adquisició de 1.500 ordinadors portàtils i 350 ordinadors de sobretaula, 1.850 monitors, 1.500 docking stations i 1.850 perifèrics i accessoris per a este equipament (cadenats, maletí, teclat i ratolí i auriculars) destinat al personal de l’Administració del Consell.
Subministrament i reposició d’equipament
A conseqüència de la DANA patida a la Comunitat Valenciana el passat 29 d’octubre, la zona afectada va viure la destrucció de la major part de l’equipament informàtic que formava part de les oficines públiques de la Generalitat, entre estes els centres Labora o instal·lacions dependents de la Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda i de la Conselleria d’Agricultura.
Per tant, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) ha necessitat reposar l’equipament que ha desaparegut o ha quedat inservible.
Atenció a la ciutadania
Així mateix, el Consell ha posat en marxa diferents iniciatives per a atendre la ciutadania afectada en els municipis. Concretament, la Generalitat ha implementat diversos plans i projectes amb l’objectiu d’oferir una atenció més pròxima i eficient, parar atenció telefònica i en línia per a resoldre dubtes i gestionar tràmits de manera remota, facilitar l’accés a servicis públics, reduir la bretxa digital i proporcionar assessorament sobre ajudes i servicis disponibles, entre altres mesures.
A més, es preveu continuar posant en marxa altres iniciatives en la mateixa línia de suport a la població afectada.
Estes accions requerixen la dotació d’equips informàtics en les dependències afectades per la DANA, en ubicacions designades per al seu ús per part del personal públic voluntari, la nova oficina PROP de Massanassa o l’atenció itinerant a la ciutadania de Labora. Igualment, s’ha dotat d’equips informàtics el personal de reforç en el servici 1·1·2· CV, així com el Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi).
Finalment, s’ha subministrat equipament al personal empleat públic afectat per la DANA o per les mesures de restricció de la mobilitat, perquè poguera continuar prestant els seus servicis en modalitat de teletreball.
Mazón: “Complim el compromís de posar en marxa el Canal Empresa, la finestreta única virtual per a una administració àgil i eficient”

Este canal simplifica i agilitza els tràmits burocràtics, permetent un accés més clar i directe a l’Administració, amb una atenció personalitzada gràcies a la incorporació d’intel·ligència artificial
Justícia obri una oficina PROP a Paiporta per a facilitar als ciutadans la sol·licitud d'ajudes de la DANA per a béns de primera necessitat i vehicles

També oferix servicis addicionals com l’emissió de certificats de firma electrònica de la Generalitat i el registre de la Cl@ve de l’Estat
Turisme preveu culminar a finals de gener l’actualització tecnològica del Registre de vivendes turístiques de la Comunitat Valenciana que permetrà una tramitació “més àgil, eficient i segura”
La Generalitat treballa en un canvi en l’entorn tecnològic del Registre de Turisme que reduirà els terminis en la tramitació d’expedients