Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere Hisenda licita l'acord marc per a la contractació centralitzada de les comunicacions corporatives de la Generalitat per 186 milions d'euros

Hisenda licita l'acord marc per a la contractació centralitzada de les comunicacions corporatives de la Generalitat per 186 milions d'euros

Hisenda licita l'acord marc per a la contractació centralitzada de les comunicacions corporatives de la Generalitat per 186 milions d'euros

- Es passa a un mètode de pagament per ús per a estalviar en els costos de telecomunicacions, Internet i comunicacions de tota la xarxa de la Generalitat i el sector públic instrumental
- García Duarte: "AMURA permetrà a l'Administració de la Generalitat avançar en el canvi tecnològic cap a la digitalització i reduir els costos dels serveis"


La Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic ha publicat la licitació de l'acord marc per a la contractació centralitzada dels serveis i els subministraments per a les comunicacions de la Generalitat i el seu sector públic instrumental i fundacional (conegut com a projecte AMURA), que permetrà avançar en el canvi tecnològic cap a la digitalització i reduir els costos dels serveis.

L'acord marc inclou prestacions com la connectivitat de seus, els subministraments de comunicacions corporatives de veu i dades, de terminals fixos i mòbils i d'accés a Internet per a la Generalitat, amb l'objectiu de comptar amb els serveis tecnològics i de comunicacions més moderns i actualitzats.

"L'objectiu és assegurar enllaços i xarxes de comunicacions àgils, segures i avançades per al funcionament de l'Administració, no només entre tots els empleats públics de totes les unitats i dependències administratives, sinó també amb tots els destinataris i usuaris d'aquests i, en última instància, amb tots els ciutadans", ha apuntat el director general de Tecnologies de la Informació, José Manuel García Duarte

A més, des de la DGTIC han reconegut que "l'actualització digital i de la connectivitat és imprescindible per a assegurar un servei de comunicacions adaptat a les necessitats actuals i avançar en el procés de digitalització de l'Administració valenciana".

La compra centralitzada a través dels contractes marc permet, per la seua banda, gestionar de manera unificada els serveis de comunicacions corporatives en els quals es basa la Generalitat per al funcionament normal dels serveis públics, ja que les diverses seus de la Generalitat estan interconnectades formant la Xarxa Corporativa de la Generalitat, que permet l'accés als serveis situats en els centres de processament de dades (CPD) o l'accés a Internet des de qualsevol punt.

Com ha apuntat el sotssecretari de la conselleria d'Hisenda i responsable de la compra centralitzada, Daniel González Serisola, "al mateix temps agilitzem i reduïm notablement els processos de licitació, disminuïm els terminis i, sobretot, estalviem significativament en cost dels serveis, ja que l'import final de licitació seria molt superior si cada un dels departaments licitara de manera independent i individualitzada els respectius serveis de comunicacions".

L'acord marc que ha eixit hui a licitació substitueix l'anterior contracte centralitzat de comunicacions (CESSTIC), tindrà una duració de 5 anys, un valor estimat de 186,4 milions d'euros i torna a apostar per un mètode de pagament per ús enfront de la facturació plana de contractes marc anteriors, "amb el propòsit d'estalviar en costos de telecomunicacions, Internet i comunicacions de tota la xarxa de la Generalitat, ja que ens permet limitar l'ús i controlar on és més necessari", ha apuntat González Serisola.

El concurs de licitació tindrà un termini de dos mesos per a presentar ofertes i es divideix en 7 lots independents per a la connectivitat de seus, la provisió de serveis de veu de terminals fixos i mòbils, l'accés a Internet i els serveis de governança, entre altres.

El responsable de la DGTIC ha recordat que el funcionament correcte de les comunicacions durant la COVID-19 "va ser una eina imprescindible per a assegurar que la Generalitat podia continuar prestant els serveis, tant administratius com d'atenció directa, en departaments clau com ara Sanitat i Educació", encara que això sí que ha reconegut que "va evidenciar els reptes immediats en matèria de digitalització als quals la Generalitat s'ha d'enfrontar, com ara l'increment de les seus de la Generalitat amb accés per fibra òptica, que han passat de 1.515 en 2017, quan es va iniciar CESSTIC, a 3.082 actualment, i a les quals AMURA ha de donar ara resposta i més capacitat".

A més, ha recordat que les seus amb un accés amb amplada de banda per damunt d'1 Gb han passat de 34 a 1.312, i les que disposen d'accessos per damunt de 100 Mb han crescut en 778.

"A través d'AMURA es podran contractar els serveis necessaris per a donar cobertura a tot aquest creixement, així com continuar amb la transformació necessària al llarg dels seus cinc anys de duració", ha explicat Serisola, que ha afegit que "aquest acord marc està dotat d'eines per a adequar-ne l'oferta a les necessitats de comunicacions corporatives que vagen sorgint al llarg dels anys i inclou mecanismes que fomentaran la competència entre proveïdors diferents".

Creixement dels serveis

Algunes dades significatives respecte al creixement de serveis que hauran de ser ateses ara per AMURA contrasten amb els serveis existents a l'inici de l'anterior acord marc, CEESTIC, en 2017. Llavors, les seus de la Generalitat que disposaven d'accessos per fibra òptica eren 1.515; actualment en són 3.082. Així mateix, les seus amb accés amb una amplada de banda per damunt d'1 Gb han passat de 34 a 1.312, i les que disposen d'accessos per damunt de 100 Mb han crescut en 778. A més, s'ha incrementat un 50 % l'ús de les comunicacions mòbils.

Quant als accessos a Internet, han passat de 2 Gb a 10 Gb, en el cas de l'accés corporatiu, i de 2 Gb a 20 Gb en el cas de l'accés gestionat, que dona cobertura a l'eixida a Internet principalment als centres educatius.