Organismes

Portals

Navegación: Unión Europea

Actualitat

Ves enrere La Generalitat avança en la gestió electrònica de la xarxa de residències amb la posada en marxa del projecte Cassandra en els primers 50 centres

La Generalitat avança en la gestió electrònica de la xarxa de residències amb la posada en marxa del projecte Cassandra en els primers 50 centres

La Generalitat avança en la gestió electrònica de la xarxa de residències amb la posada en marxa del projecte Cassandra en els primers 50 centres

La Generalitat avança en la gestió electrònica de la xarxa de residències amb la posada en marxa del projecte Cassandra en els primers 50 centres
  • L’objectiu és gestionar, des d’una única plataforma tecnològica, tots els centres, independentment de la tipologia, i millorar-ne el control
  • Una vegada implantada en tots els centres, la plataforma facilitarà a les residències l’accés a informació social, sanitària i farmacològica

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), dependent d’Hisenda, ha iniciat durant el primer semestre de 2022 la implementació del projecte Cassandra per a la gestió electrònica unificada de la xarxa de residències en els primers 50 centres.

El projecte tecnològic Cassandra pretén gestionar la xarxa de residències de la Generalitat en una única eina senzilla, útil i intuïtiva, així com facilitar l’accés des de les residències a informació social, sanitària i farmacològica, i centralitzar la recollida d’informació necessària de tota mena de residències (públiques, privades i concertades) i centres de majors, diversitat funcional, salut mental i infància i adolescència.

“La creació d’un sistema informàtic integrat ens equipara als sistemes educatius i sanitaris amb eines que permeten la millor atenció i el seguiment de l’atenció a les persones usuàries”, ha insistit el director general d’Infraestructures de Serveis Socials de la Conselleria d’Igualtat i Serveis Inclusius, Enric Juan Alcocer.

Alcocer ha emmarcat aquest avanç dins de la voluntat del Consell per convertir els serveis socials en la quarta pota de l’estat del benestar i conferir-li una importància i capacitat de gestió com no havia tingut mai. “Un sistema integrat s’ha demostrat com una de les urgències post COVID, i ha permés la implantació dels nous models residencials i la millora de les condicions de treball del personal dels centres de serveis socials”, ha continuat el director general.

“És un projecte transversal que connectarà amb la història social única, i ha comptat amb la participació d’experts informàtics i també de treballadors de residències públiques, finançat a més amb fons europeus de reconstrucció”, ha explicat Alcocer.

Després de les tasques tècniques d’adaptació i preparació de les eines que ha dut a terme la DGTIC per a la connexió dels diversos centres, el mes de març passat va començar la implantació en les primeres residències, que sumen ja mig centenar, amb l’objectiu de completar la implantació en els 70 centres restants durant els pròxims mesos.

En aquesta línia, el director general de TIC, José Manuel García Duarte, ha destacat que quan el projecte Cassandra estiga implantat en tota la xarxa, “els centres podran accedir a la informació de diverses àrees i disposar de dades creuades en un moment, fonamentals per a la gestió i el control, sobre qüestions que faciliten el dia a dia, com poden ser dades sobre els familiars dels residents, les activitats que fan, xicotets accidents com caigudes, o informació sobre vacunacions, contagis i medicació”.

“Fins ara, cadascun dels centres comptava amb una solució diferent per a la seua gestió. El que estem fent és estandarditzar les eines tecnològiques i posar-les a la disposició de tots de la mateixa manera, també per a millorar l’explotació de les dades i l’obtenció de valor afegit en una plataforma centralitzada de la Generalitat”, ha apuntat García Duarte.

“La plataforma”, ha continuat, “ja està operativa i hem començat a fer extraccions d’informació en forma de llistes i consultes, de les quals s’obtindran indicadors, i a elaborar quadres de comandament que facilitaran enormement la gestió directiva dels centres, ja que simplifiquen la informació del centre i dels residents”.