Organismes
Portals
Visualització de contingut web
Estratègia d’Administració Electrònica
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, són lleis molt més coercitives pel que fa a l'obligació de les Administracions Públiques de construir i posar en servei el seu canal telemàtic, per a satisfer el dret de la ciutadania a no haver d'acudir físicament a les seus administratives per a realitzar els seus tràmits. La seua entrada en vigor en el termini d'un any a partir de la seua publicació i en dos anys respecte a components de l'Administració electrònica, segons la primera d'estes lleis, són terminis inequívocament preceptius per a tot el sector públic.
A més, el Reglament comunitari del Parlament Europeu i del Consell de la UE, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior és de compliment obligatori i forma part del marc regulador de l'Administració valenciana, en la mesura que ho aplique l'Administració General de l'Estat.
Per tot això, el Ple del Consell de l'1 d'abril de 2016 va aprovar, tant per raons jurídiques i estratègiques com per pròpia decisió política, el Pla de Transformació Digital de la Generalitat, el qual preveu els canvis organitzatius i tecnològics necessaris per a transformar la Generalitat en una Administració digital.
Este pla compta, ademès, amb el Pla d'Administració Electrònica que perseguix establir un conjunt ordenat de tasques, avaluant l'esforç, termini i cost de cada una d'elles, a fi d'estructurar-les com un full de ruta per a completar l'Administració electrònica de la Generalitat. Açò implica desenvolupar i integrar components de qualitat, implantar l'administració digital en els òrgans i ens de la Generalitat, aconseguir un alt nivell d'ús dels serveis públics digitals, intercanviar dades amb altres Administracions i eliminar el paper en els processos administratius.
Indicador | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
Tràmits realitzats (*) | 787.319 | 761.009 | 1.129.183 | 1.426.652 | 2.364.695 |
Notificacions electròniques | 17.085 | 59.920 | 207.777 | 375.932 | 840.364 |
Codi Segur de Verificació (CSV) | 326.991 | 3.884.929 | 6.638.368 | 10.182.578 | 11.684.734 |
Accesos a carpeta ciutadana | 88.920 | 239.393 | 611.884 | 832.279 | 1.923.088 |
Nombre de pagaments online | 5.388 | 23.705 | 74.943 | 126.091 | 200.187 |
Anotacions registrals telemàtiques | 97.098 | 298.185 | 673.622 | 973.283 | 1.633.773 |
Port@firmes – Signatures realitzades | 184.216 | 3.669.735 | 6.287.959 | 8.214.962 | 9.494.639 |
Serveis de verificació | 301.226 | 609.844 | 860.569 | 2.240.082 | 5.575.834 |
Serveis de verificació autonòmics | 84.819 | 130.515 | 131.626 | 780.454 | 825.264 |
Núm. d'oficines noves en SIR (amb ORVE des de 26/5/2016) | 18 | 25 | 9 | 22 | 0 |
Anotacions registrals rebudes per SIR (amb ORVE des de 26/5/2016) | 243 | 60.259 | 114.256 | 210.052 | 244.989 |
Anotacions registrals enviades per SIR (amb ORVE des de 26/5/2016) | 5.871 | 760 | 13.289 | 42.305 | 67.964 |
Cl@ve | 162.768 | 1.569.548 | 5.466.499 | 14.231.699 |
(*) No es comptabilitzen les sol·licituds realitzades del servei de cita prèvia d'atenció primària.